این توصیه ها را برای دوران نامزدیتان جدی بگیرید

خاله‌بازی کنید

کسانی به شما می گویند که در عصری شیرین نامزدی از صبح تا شب بروید پارک و سینمـا و بازار و کافی‌شاپ و یک گل دستتان بگیرید و صحبت های را که توی فیلم‌ها یاد گرفته‌اید به هم بگویید. این انسان ‌ها یا شاعر هستند یا خلبان یا بچه‌شیر. این انسان ‌ها یقیناً تا به حال روی زمین سفت و آسفالت کار نکرده‌اند. برادر من، خواهر من، اصلاً اینجوری نمی باشد؛ عصری نامزدی را برای این گذاشته‌اند که شما زمان کافی برای سایاندن پاشنه کفش‌های آهنی برای تکمیل جهیزیه، استحکام اهمیت شغلی، ساخته مسکن، خریدهای لازمه، تأمین مخارج عروسی، گزینش تالار و ساخت لیست مهمان‌ها داشته باشید ولاغیر، بـعد وقتتان را الکی تلف ننمایید. همجنین اینکه این عصری برتریـن زمان برای تمرین آینده می باشد. خواهید توانست همـه برنامه‌های زندگـیتان را با هم در بین بزارید؛ اینکه قرار ی باشد در یک دشت پُر از گل روی بالش ابر دراز بکشید و مثل قناری‌ها چهچه بزنید و خانه‌ای درست کنید؛ در و دیوارش تمام نور. با این کارهای می باشد که چم و خم زندگـی دست‌تان می‌آید و ابعاد مخفی همسـرتان را هم بیشتر آشنا می شوید.

ادب را حفظ کنید

احتمالا این ایام افرادی به شما می گویند دیگر که کارها به پایان رسیده ، هر کاری دلتان خواست خواهید توانست انجام دهید؛ هر زمان می‌روید منـزل خانواده همسـر با خودتان زیرشلواری‌ ببرید؛ با همسـر محترم تشریف ببرید شمال؛ ۱۱شب باز گردید خانه؛ دیگه چی؟ ما مانده‌ایم که این اشخـاص اصلاً چرا صحبت می کنند؟ اصلاً چرا عین خرچنگ افتاده‌اند روی زندگـی شما؟ یادتان باشد که عصری میـان عقد و عروسی – مثل دنیا- محل‌گذار می باشد و بالاخره روزی ان‌شاءالله شما هم بزرگ خواهید شد و عروسی می‌کنید. بـعد در طول این مدت هم فکر این نباشید که با رسم و رسومات خانواده همسـرتان بازی کنید. اخلاق خوبی داشته باشید. معرفت داشته باشید. چنان چه از بچگی از تابلوی سبقت ممنوع خوشتان نمی‌آمده، همسـر تان چه گناهی دارد که می بایست شماتت همسایه را هم بکشد. با قوت انتظامی خوب تا کنید تا خدا با شما خوب تا کند. ممکن است همه انسان ‌هایی که توی خیابان می باشند ، تحمل این تمام صفا و خلوص بین شما و نامزدتان را نداشته باشند.

ارزان باشید

کسانی به شما می گویند که در این مدت تا می‌توانید خرج کنید؛ پول اصلاً با ارزش نیست و مهم تفاهم و عشق و صفا و اینجور نکاتی می باشد که کی دیده و کی داده و کی دریافت کرده . ضـروری نیست این اشخـاص را تا جایی که جا دارد بزنید، ولی گولشان را هم نخورید. این اشخـاص از ۳ حالت بیرون نمی باشند؛ یا از اقوام و آشنایان و کارفرمایان می باشند و می‌خواهند چیزی نصیب خودشان گردد؛ یا کتاب‌های ادبیات و حکمت و قصه ‌های پریان زیاد مطالعه می کنند؛ یا اینکه اصلاً توی باغ نیستند.

تفاهم و عشق و صفا چیز خوبی می باشد اما بسیار هم خرج دارد. بـعد شما کوشش نمایید که کم خرج کنید. مثلاً خرید یک شاخه گل به جای گروه ‌گل روشنفکرانه‌تر می باشد؛ کندن گلی از پارک و فوق‌ فوقش گوش دادن به چهارتا ناسزا از باغبان، اغلب از خریدن گل ارزان‌تر تمام می‌شود و گفتن اینکه «شما خودتان از تمام گل‌ها مناسـب تر می باشید ، رویم نشد برایتان گل بخرم» بسیار آسان ‌تر است. چنان چه دانشجو هستید، ناهار و شامتان را توی سلف میل کنید یا اینکه در منـزل ساندویچ درست کنید و فلاسک چای هم بردارید و بروید پارک محل تا از رستوران و کافی‌شاپ و دربند، یکجا خلاص گردید. همچنین جاهای باکلاس دلتان درد بگیرد و حساسیت شدید داشته باشید و هیچی میل نکنید. تجربه ثابت کرده هرچه غذا ارزان‌تر، کثیف‌تر و بدقیافه‌تر باشد، خوشمزه‌ تر می باشد. ضمناً یادتان باشد برتریـن نوشیدنی جهـان آب می باشد، اما نه آب بطری که اصلاً مطمئن نیستید چه چیزی تویش ریخته‌اند. این آب شیر پارک چه عیبی دارد؟

منبع